pärlann.blogg.se

Armband, örhängen och lite olika tankar.

Aj,aj aj! Blod!

Publicerad 2016-11-29 20:52:36 i Allmänt,

Idag var det dags för blodprov igen för att se hur sköldkörteln mår. Förra gången stack de mig fem gånger innan  det kom blod. Jag har liksom ådror som "krullar sig" som en sköterska sa en gång. För några år sedan skrattade en annan sköterska åt mig när jag sa att jag var svårstucken. -"Ha, ha, sa hon rått, det kommer alltid blod när man sticker!" Sen stack hon, och stack och stack, "-Va, det kommer ju inget blod???" Jag fick gå hem.
Nåja, idag behövde de bara sticka mig tre gånger på lite olika ställen på armen innan blodet kom. Tre gånger är bättre än fem, men det var ju lite synd om mig ändå, så jag var väl värd hämtmat och ett glas vitt.
Trevlig kväll på er!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela